1. KICK-OFF BIJEENKOMST
Tijdens deze eerste interactieve bijeenkomst inventariseren we samen met de werkgroep wat de huidige werkzaamheden van de buitendienst zijn en waar procentueel de meeste tijd en budget aan besteed wordt.
Samen bespreken we wat uw verwachtingen en mogelijkheden van verbeteren zijn en geven daarmee richting aan de doelen en opbrengsten.
Wat levert het op?
Van deze bijeenkomst ontvangt u een overzicht van de uitgangssituatie waarin de doelen en opbrengsten van uw gemeente zijn opgenomen met de toekomstige verbeteringen en te behalen resultaten.
2. QUICK SCAN
De QuickScan wordt uitgevoerd om te komen tot een gezamenlijke identificatie van het verbeterpotentieel.
De QuickScan is een objectieve evaluatie van de huidige performance en geeft onder meer inzicht in de financiële waarde van budget, capaciteit, proces, planning, productie, registratie.
Wat levert het op?
Rapportage met een heldere vertaling en concreet antwoord op de ontwikkelingskansen voor het direct doorvoeren van Quick Wins (laag hangend fruit) of tot het uitvoeren van een uitgebreidere analyse (stap 3).
3. ONDERZOEK
Vanuit de informatie en kennis die we tijdens de stappen van Kick-off (1) en QuickScan (2) hebben opgehaald, starten we het onderzoek (3).
Het onderzoek geeft inzicht in welk veranderscenario het best geschikt is voor uw gemeente om te komen tot de meest optimale vorm.
Wat levert het op?
Een implementatierapportage inclusief roadmap, planning, en terugverdienmodel (Return on Investment > investeringen - besparingen = opbrengst).
4. IMPLEMENTATIE
Om te komen tot een succesvolle implementatie is het verkrijgen van draagvlak bij de medewerkers erg belangrijk. Alle stakeholders, medewerkers dienen van het begin af aan mee genomen te worden in het traject van implementatie.
Ik begeleid en coach het team als implementatiemanager om tot de gekozen en beschreven optimale inrichting te komen.
Wat levert het o.a. op?